Opstaldning

Kallehavegaard tilbyder opstaldning af heste og ponyer. På Kallehavegaard er der plads til alle, uanset alder, niveau og ambitioner. På Kallehavegaard passer vi godt på din hest.
Opstaldning på Kallehavegaard varetages af Tia Fogh Lundemose, Kallehavegaard I/S. Al henvendelse angående opstaldning rettes til Tia på 29254701 eller kallehavegaardrc@gmail.com

Udover opstaldning skal der også betales for et facilitetskort pr. hest, som giver mulighed for at anvende alle baner og faciliteter. Derudover inkluderer det skovkort i sommerperioden.

Facilitetskort tilmeldes via hjemmesiden. Prisen er 400,00 kr. pr/md pr. hest.

Følg link: https://kallehavegaard-rideklub.klub-modul.dk/cms/TeamOverviewplan.aspx

Fuldpas eller selvpas (Samt følbørnehave) Tæt på centrum og med bybusforbindelse. Mulighed for ud- og indluk alle ugens dage, skønne faciliteter både ude og inde samt gode tur-muligheder i stor skov, på mark og langs Gudenåen. Undervisning for ryttere på alle niveauer.
Mange muligheder i forhold til fold, både fælles og alene, på sand eller græs og mulighed for tilkøb af hø på fold. Foldtid tilpasser vi så vidt muligt dit ønske, vi prøver at være fleksible. Der er forskellige undervisere tilknyttet stedet og der undervises i både dressur, spring og terrænspring.

Opstaldning pr 1/1-24:
  • Hest i boks: 2550 kr. om måneden incl. facilitetskort
  • Pony i boks: 2350 kr. om måneden incl. facilitetskort
  • Selvpas boks: 1200 kr. om måneden incl. facilitetskort

Opstaldningen inkluderer:
  • Fodring 3 gange dagligt. Man medbringer og pakker selv foder, men der kan købes foder til fordelagtige priser.
  • Halmpiller (2 sække om ugen) Ekstra strøelse kan tilkøbes
  • Udluk på fold i hverdagene (Indluk i hverdage, samt ud og indluk i weekender/helligdage kan tilkøbes)
  • Wrap/hø (Ponyer 6 kg og heste 10 kg) som man selv pakker i poser foran boksen
  • Staldskab til udstyr
  • Mulighed for tilkøb af ekstra wrap, vindue i boks, foder, stråfoder på folden samt diverse tilkøb i forbindelse med fold.

Selvpas inkluderer:
  • Boks
  • Fodring morgen og aften (Man får en ugentlig fodringsvagt)
  • Plads til opbevaring af strøelse og stråfoder
  • Staldskab til udstyr
  • Mulighed for tilkøb af ud og indluk og diverse andre ydelser. Strøelse, hø, wrap, foder medbringes selv, men der kan også købes på ridecentret.

Ønsker man indluk, er det i vinterperioden mellem kl. 15.00 og 16.00. Det er også muligt at få lukket sin hest ind allerede ved middagstid. Indluk i sommerperioden tager vi til den tid, alt efter hvor mange der ønsker hvad. Men det er mit ønske at kunne tilfredsstille ønsker.
Vi står for at vande på alle folde året rundt, der kan tilbydes tildeling af hø på sandfoldene morgen (Som man selv pakker). Der kan tilkøbes wrapballer og høballer som kan sættes ved folden eller man kan selv tilkøbe ekstra hø eller wrap, og tildele det på sin fold.
Der er som opstalder ingen opgaver man skal påtage sig, men da der er rideklub på stedet, så værdsætter vi at man vil være en del af sammenholdet og give en hånd med ved arrangementer mm. Opstaldere med selvpas skal dog deltage i en aftenfodringsvagt i hverdagen samt selv hjælpe med at kalke/male boks.
Vi kan tilbyde at lukke heste ud efter smed (Senest kl 12). Derudover er det muligt at få lukket sin hest før ind fx ved smed eller dyrlæge, få hjælp til at holde hesten ved smed/dyrlæge osv. Dette koster 25 kr. pr. gang. (I hverdage)
Rabat ved mere end én hest fra samme husstand: Tilkøb til øvrige heste er gratis (Dog ikke vindue, foder, strøelse og enefold).

Tilkøb:

• Indluk i hverdage – 200 kr.
  • Udluk og indluk i weekender og helligdage – 200 kr.
  • Udluk i weekender og helligdage – 150 kr.
  • Vindue – 100 kr.
  • Klokker på og af  - 100 kr.
  • Fluemaske på - 100 kr.
  • Hals på eller af -100 kr.
  • Hals vippes op og ned – 100 kr.
  • Dækken af eller på -150 kr.
  • Gamacher af eller på - 150 kr.
  • Ekstra wrap – 2 kr. pr. kg.
  • Enefold på græs (Hvis man ikke har privatfold) – 70 kr. pr. uge (Fx i forbindelse med sygdom eller lignende).

Faciliteter:

På Kallehavegaard har vi blandt andet følgende faciliteter:

• 20 x 65 m ridehal med fiberbund
  • 18 x 35 m ridehal med fiberbund
  • Stor græsspringbane
  • 60 x 60 grusbane som anvendes til både spring og dressur
  • 30 x 60 cm sandbane
  • 20 x 50 cm sandbane
  • Vandspiltove
  • Solarie og varmt vand mod betaling
  • Græsfolde, både fællesfolde og privatfolde
  • Sandfolde
  • Fantastisk mulighed for ridning i skov, på mark og langs Gudenåen

Ridehallerne må altid bruges af alle opstaldere - med få forbehold: Når der er undervisning tages der hensyn til de ryttere der rider. I forbindelse med arrangementer, eksempelvis stævner, kan hallen være lukket for ridning. Størstedelen af elevundervisning foregår i den lille ridehal. Den store ridehal bruges til springundervisning hver onsdag aften i indendørsperioden.

Folde:
Der er flere muligheder for at din hest kan komme på fold. Kallehavegaard råder over flere græsfolde samt mindre sandfolde.

I sommerperioden er det muligt at få sin hest på døgnfold.

Privatfold er et tilkøb. Prisen er 2500 kr. pr. år og der opkræves for et år ad gangen. Foldleje opkræves af Tia Lundemose kallehavegaardrc@gmail.com

Følbørnehave:
Der ermulighed for døgnfold til føl, plage og avlshopper året rundt. Kontakt Tia Lundemose

Hold i dag